جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
کارگاه تربیت مربی(تربیت دینی نوجوان)

حوزه/ کارگاه حضوری تربیت مربی (تربیت دینی نوجوان) که از چهاردهم مهرماه آغاز شده و تا بیستم ادامه دارد مختص به مربیانی است که در سطوح مختلف در آموزش و پرورش، مدارس، مساجد و هیئات کار می کنند و با نوجوان ها و جوان ها در ارتباط هستند.

محمد بابازاده معاون فرهنگی مرکز آموزش مجازی فرهنگ و معارف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری کارگاه حضوری تربیت مربی(تربیت دینی نوجوان) در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره گفت: برگزاری این گونه دوره ها چند سالی است که به خاطر ضرورت یا خلاءهایی که احساس می شد شروع شده است.

وی افزود: برگزاری این دوره ها از پیشنهادات مقام معظم رهبری در دیداری که معظم له با خانواده آیت الله مصباح (ره) داشتند الهام گرفته شد چرا که ایشان تاکید داشتند باید افکار علامه کاربردی شود.

بابازاده گفت: کارگاه حضوری تربیت مربی(تربیت دینی نوجوان) از چهاردهم تا بیستم مهر برگزار می شود و مختص به مربیانی است که در سطوح مختلف در آموزش و پرورش، مدارس، مساجد و هیئات کار می کنند و با نوجوان ها و جوان ها در ارتباط هستند.

وی افزود: سرفصل هایی که در این کارگاه مطرح می شود از سخنان مقام معظم رهبری استخراج شده است؛ عناوینی مثل تربیت عبادی، تربیت جنسی نوجوان، سلامت روحی و روانی نوجوان، استعدادیابی و هدایت تحصیلی، ارتباط در خانواده، اعتماد به نفس، نقش تغذیه مناسب و ورزش در تربیت، رسانه و نوجوان و اینترنت و شبکه های اجتماعی.

معاون فرهنگی مرکز آموزش مجازی فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: یکی از مزیت های این کارگاه حضور اساتید مجرب و مشهور می باشد که هر کدام از این اساتید در موضوعاتی که تدریس می کنند صاحبنظر می باشند.

وی گفت: این کارگاه از چهاردهم مهرماه آغاز شده و تا بیستم هر روز در تالار موسسه امام خمینی (ره) توسط یکی از اساتید برگزار می شود و به شرکت کنندگان نیز گواهی شرکت در دوره ارائه می شود.

بابازاده در بخش پایانی سخنان خود از برنامه های آتی این معاونت گفت و تاکید کرد: طرح کرامت که در واقع کاربردی سازی اندیشه های بنیادین است را دستور کار داریم؛ طرح ولایت ارائه همین اندیشه های بنیادین است اما کاربردی سازی آن رساندن این اندیشه ی بنیادین به مرحله عمل در زندگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha